Worst equipment purchases

Australia & New Zealand Homebrewing Forum

Help Support Australia & New Zealand Homebrewing Forum:

rude

Well-Known Member
Joined
7/5/08
Messages
1,432
Reaction score
213
JDW81 said:
Stuff to build a keezer collar, 3 days before the freezer blew up.
No way
Did you use it on another freezer
 

droid

somewhere on the slippery slope with a beer in han
Joined
13/8/14
Messages
2,090
Reaction score
1,424
Location
Eagle Point, VIC
stupid ******* KK mini co2 regulator and filler thing - broke before I dispensed a beer, now it's in pieces
 

petesbrew

Lover of Beer
Joined
31/3/06
Messages
5,198
Reaction score
170
One of those shitty hydrometers from Big W that only go up to 1040.
Yeah, right. 1040. Cos no beer ever went above 1040 right?

The only time it's useful is when I break a proper hydrometer.
 

SBOB

Well-Known Member
Joined
23/6/14
Messages
1,491
Reaction score
900
Location
Newcastle
petesbrew said:
One of those shitty hydrometers from Big W that only go up to 1040.
Yeah, right. 1040. Cos no beer ever went above 1040 right?

The only time it's useful is when I break a proper hydrometer.
or for FG readings ;)
 

petesbrew

Lover of Beer
Joined
31/3/06
Messages
5,198
Reaction score
170
petesbrew said:
One of those shitty hydrometers from Big W that only go up to 1040.
Yeah, right. 1040. Cos no beer ever went above 1040 right?

The only time it's useful is when I break a proper hydrometer.
SBOB said:
or for FG readings ;)
Oh yeah, I forgot to add, only FG readings.
Amazing this little bugger has never broken in all these years...
 

technobabble66

Meat Popsicle
Joined
6/3/13
Messages
3,217
Reaction score
1,458
Location
Reservoir, Melbourne
Haha. Nah, it's ok, s'pose I'll keep em. Everything has its place, etc [emoji41]

I'll try to remember to bring you a nice lager for your bday [emoji12]
 

Brownsworthy

Well-Known Member
Joined
15/1/16
Messages
252
Reaction score
126
Bought a commercial fridge for $500 off Gumtree, forgot to ask for them to put it on for a while before I got there. When I rocked up I asked them to put it on lights worked compressor worked so I grabbed it got it home and it wasn't cooling got a fridge mechanic to have a look and it had lost its gas and the compressor was on the way out.

Was going to grab a ss brewtech mash tun though, because I'm a tight arse, got a cooler style one been dealing with leaks ever since.
 

fraser_john

Go Pies
Joined
17/1/06
Messages
2,477
Reaction score
374
Location
Victoria
Feel like since I brewed a few FWK's that all my all grain gear seems a waste, FWKs are just so damn easy and the quality is as good as anything I can do, though, much less variable of course. G&G FWK less than $40 when on sale, which though more expensive than I can make it for, saves me hours in the brew house.
 

Mattrox

Well-Known Member
Joined
7/1/13
Messages
430
Reaction score
171
Stainless plumbing fittings and false bottom to convert a Crown urn into a brewery........

Because SWMBO went and bought a grainfather when i asked for the urn.

I guess I can use some of the plumbing stuff to convert a Big W stock pot into a sparge water heater.
 

Mattrox

Well-Known Member
Joined
7/1/13
Messages
430
Reaction score
171
petesbrew said:
One of those shitty hydrometers from Big W that only go up to 1040.
Yeah, right. 1040. Cos no beer ever went above 1040 right?

The only time it's useful is when I break a proper hydrometer.
I thought the same when I got it put the box and never used it.......



...... until the dog chewed the plastic one that came with the kit and I had a brew in the fridge I was waiting for FG.
 

pcqypcqy

Well-Known Member
Joined
23/5/15
Messages
873
Reaction score
393
Mattrox said:
Stainless plumbing fittings and false bottom to convert a Crown urn into a brewery........

Because SWMBO went and bought a grainfather when i asked for the urn.

I guess I can use some of the plumbing stuff to convert a Big W stock pot into a sparge water heater.
Not the worst problem to have...
 

damoninja

Well-Known Member
Joined
9/9/13
Messages
1,379
Reaction score
316
petesbrew said:
One of those shitty hydrometers from Big W that only go up to 1040.
Yeah, right. 1040. Cos no beer ever went above 1040 right?
Semi useful for FG as you can get better resolution out of it
 

wynnum1

Well-Known Member
Joined
27/9/09
Messages
1,382
Reaction score
181
damoninja said:
Semi useful for FG as you can get better resolution out of it
You could water down the hot wort with cold water and do a calculation to workout what the original gravity was that could also help with the wort being to hot
 

Stouter

Well-Known Member
Joined
10/8/16
Messages
617
Reaction score
282
Location
Geraldton
Geez, after reading some of this stuff I feel much better about spending $2.85 on that hop sock yesterday only to find it already had two big holes in the material.
Yay to 1st world problems eh?! :)
 

Weizguy

Barley Bomber
Joined
20/11/04
Messages
4,589
Reaction score
729
Location
Medowie , NSW
good4whatAlesU said:
Plus 1 for buying a heat pad whilst living in a hot climate (goose!).

Pumped out a bunch of evil fusels on the first batch, went in the cupboard never to used again.
Heat pads just need judicious use. I use one to heat the air in the fridge/ insulated brew box, in conjunction with a temp controller and probe.
The heat pad should not be in direct contact with the fermentor, for best control, so I just sit mine on another shelf or lean against the wall beside the fermentor.
 

JDW81

I make wort, the yeast make it beer.
Joined
19/1/11
Messages
2,255
Reaction score
878
rude said:
No way
Did you use it on another freezer
Not yet, as I'd already built the collar then the freezer s#^t itself :angry:

I'm actually looking at moving soon, and Mrs JD wants a new fridge, so I've put dibs on the old one for the kegs.
 

Latest posts

Top