Stouts definitely get better with age, i brewed an oatmeal stout that i originally bottled but had gushing issues so emptied them into a keg then aged for 6 months and its so much smoother now.I think it depends on the style of beer. Some of the heavier stouts and dark beers I believe need aging and as mentioned earlier all beers change flavour as they age. It then remains up to the individuals taste. I generally do pale ales and mine are best when they are young but in saying that I have not reached the stage of doing complete oxygen free transfers yet so I expect I get some oxidation as it ages. I still love what I make though.
Since aging is part of the winemaking process, we can safely say that all wines get better with age.
That being said, I wonder, does beer improve with age?
In my many years brewing experience I'd say it depends on the beer. My very general take is the heavier a beer the longer it will take to improve. For me lighter ales and pilsners about 3 months in the bottle and heavier stouts and porters about 6 months. Please note, this is based on the couple I try to keep a while, the rest are long gone!Since aging is part of the winemaking process, we can safely say that all wines get better with age.
That being said, I wonder, does beer improve with age?
In meinem Bierkeller lagern Biere die bis zu 10 Jahre gealtert sind. Insbesondere sind das Barley Wine, Imperial Stout und Eisbiere mit einem hohen Alkoholgehalt.
Mein selbstgebrautes Begian Dark Strong Ale, Jahrgang 2020, hatte ich 2 ,5 Jahre im Lager und ich muss sagen: " Die letzte Flasche war die Beste" .
Für dieses Jahr 2022 habe ich einen Teil mit einem Flaschensiegel versehen und werde versuchen es längere Zeit zu lagern.
Viele Grüsse aus Deutschland/Germany
Nicht viele Mitglieder sprechen Deutsch, sind aber willkommen.In meinem Bierkeller lagern Biere die bis zu 10 Jahre gealtert sind. Insbesondere sind das Barley Wine, Imperial Stout und Eisbiere mit einem hohen Alkoholgehalt.
Mein selbstgebrautes Begian Dark Strong Ale, Jahrgang 2020, hatte ich 2 ,5 Jahre im Lager und ich muss sagen: " Die letzte Flasche war die Beste" .
Für dieses Jahr 2022 habe ich einen Teil mit einem Flaschensiegel versehen und werde versuchen es längere Zeit zu lagern.
Grüße aus Melbourne, Australien. Vielen Dank für die InformationenIn meinem Bierkeller lagern Biere die bis zu 10 Jahre gealtert sind. Insbesondere sind das Barley Wine, Imperial Stout und Eisbiere mit einem hohen Alkoholgehalt.
Enter your email address to join: