Quantcast

Kilkenny Tap Fs Perth. False Bottom Free.

Aussie Home Brewer

Help Support Aussie Home Brewer:

jyo

No Chillin' Like a Villain.
Joined
18/5/09
Messages
3,165
Reaction score
771
Location
Imagination Land
I bought this a few years ago and but lost interest pretty quickly when I couldn't fit it to my fridge (suited for a tower AFAIK) as the handle pulls back in the opposite direction.

I think it's an Andale...I have never had it hooked up. Missing an o ring on the snap lock fitting. Minor cracking in tap handle.
Asking $45.00 ono plus postage or pickup.

View attachment 57715

View attachment 57716

View attachment 57717



Also....a mate crafted up this false bottom. It just needs someone to craft a hole in the middle and fit a 90' barbed elbow. There is a bit of rust forming, so will need a clean up. FREE.

View attachment 57718

View attachment 57719

View attachment 57720

Cheers!
 

bradsbrew

Who's up for a pint?
Joined
22/5/08
Messages
0
Reaction score
4
Is that tap just assembled the wrong way? I have guiness tap very similar. Have never seen a tap that pushes away from the person pouring.



cheers
 

jyo

No Chillin' Like a Villain.
Joined
18/5/09
Messages
3,165
Reaction score
771
Location
Imagination Land
Jyo
I will give you $2.00 for the hand or do you give free handies ?? :lol:
Nev
Handies are free ;)


Is that tap just assembled the wrong way? I have guiness tap very similar. Have never seen a tap that pushes away from the person pouring.

cheers
Not sure, mate.
It came straight from a pub, so not too sure. I dismantled it and tried to turn it around but gave up...
 

jyo

No Chillin' Like a Villain.
Joined
18/5/09
Messages
3,165
Reaction score
771
Location
Imagination Land
False bottom still up for grabs. Forgot to add it's 307mm across.
 

NickB

I haven't had a C**t all night, Drinkstable....
Joined
29/6/06
Messages
4,436
Reaction score
191
Brad - my Guinness tap is the same - it's designed for a bar so the logo faces away from the pourer and toward the person buying the beers....

Cheers
 

Parks

wort jockey
Joined
24/9/07
Messages
1,929
Reaction score
658
Brad - my Guinness tap is the same - it's designed for a bar so the logo faces away from the pourer and toward the person buying the beers....

Cheers
If that's the case the font will be in between the pourer and the glass? Weird...
 

bradsbrew

Who's up for a pint?
Joined
22/5/08
Messages
0
Reaction score
4
Brad - my Guinness tap is the same - it's designed for a bar so the logo faces away from the pourer and toward the person buying the beers....

Cheers
Yep I understand that and you can spin the logo the other way if required. But this one is positioned so when pouring, the handle is also pushed away from the pourer which would be awkward after a few.
 

NickB

I haven't had a C**t all night, Drinkstable....
Joined
29/6/06
Messages
4,436
Reaction score
191
Yes, these handles have the logos fixed - take a screw out of the side of the silver part of the handle and spin it, then put the screw back in - the handle then pulls towards the pourer but the logo faces away.

I believe you can get plain handles which I'm currently looking into - in the meantime I don't really care too much that I can't see the logo....

Cheers

Edit: Parks - whoever attached this handle did it backwards, however mine was the same when I bought it from CB - took less than a minute to sort :)
 

jyo

No Chillin' Like a Villain.
Joined
18/5/09
Messages
3,165
Reaction score
771
Location
Imagination Land
Does anyone want this false bottom? Otherwise it will be used as a frisbee with people who I don't like.
 

kelbygreen

Crazy Clown
Joined
28/11/09
Messages
2,850
Reaction score
21
hate to break it to you it wont even work as a Frisbee :lol: ;)
 

Fish13

Well-Known Member
Joined
26/8/11
Messages
1,062
Reaction score
16
i'll take the falso bttom jyo
 

Cocko

Oh Dear..
Joined
17/4/08
Messages
5,545
Reaction score
987
Location
Kangaroo Ground, VIC
Does anyone want this false bottom? Otherwise it will be used as a frisbee with people who I don't like.
Makes me think of the Mad Max movie with the metal boomerang...

BTW: Fark I'll take if no else will, surely its worth $20 bux on eBay :p
 

jyo

No Chillin' Like a Villain.
Joined
18/5/09
Messages
3,165
Reaction score
771
Location
Imagination Land
i'll take the falso bttom jyo
It's yours mate!!

Makes me think of the Mad Max movie with the metal boomerang...

BTW: Fark I'll take if no else will, surely its worth $20 bux on eBay :p
You hom! Metal boomerang!

Two days ago, I saw a vehicle that'd haul that tanker. You wanna get outta here? You talk to me.
 

Fish13

Well-Known Member
Joined
26/8/11
Messages
1,062
Reaction score
16
I'm in you area on sunday mate. will call when i am heading around'
 

Latest posts

Top