Quantcast

How Beer Saved The World

Aussie Home Brewer

Help Support Aussie Home Brewer:

donburke

Well-Known Member
Joined
18/1/09
Messages
1,395
Reaction score
107
its playing on discovery hd tonight at 7:30pm,

tune in
 

Nick JD

Blah Blah Blah
Joined
4/11/08
Messages
7,322
Reaction score
453
For those without cable:

 
Last edited by a moderator:

Ross

CraftBrewer
Joined
14/1/05
Messages
9,262
Reaction score
370
Thanks Don, just set it to record.

cheers Ross
 

Nick JD

Blah Blah Blah
Joined
4/11/08
Messages
7,322
Reaction score
453
Just watched a 20 minutes of it. Big pinch of salt needed to make it palatable.
 

mudd

Well-Known Member
Joined
11/12/09
Messages
345
Reaction score
102
For those without cable:

don't choose the second youtube ad (....unless you really really want to) 1 1/2 hours of dribble
 
Last edited by a moderator:

donburke

Well-Known Member
Joined
18/1/09
Messages
1,395
Reaction score
107
don't choose the second youtube ad (....unless you really really want to) 1 1/2 hours of dribble

not a bad show, good to see stone & wood and 4 pines make it on a yankee doco
 

twizt1d

Well-Known Member
Joined
8/9/11
Messages
189
Reaction score
19
i've seen 'how beer saved the world' before.. what a load of shit..
yeh some of it might be true but my god what a shitty way to present it, its like a propoganda film
i had to turn it off after about 15 mins cos it was doing my head in
 

Mattress

Well-Known Member
Joined
18/10/11
Messages
334
Reaction score
147
i've seen 'how beer saved the world' before.. what a load of shit..
yeh some of it might be true but my god what a shitty way to present it, its like a propoganda film
i had to turn it off after about 15 mins cos it was doing my head in
I actually thought it was quite good.

I've looked up a few of the claims made on the show and they can be backed up by scientific evidence, e.g. Tetracycline being found in ancient African brew recipes.

I have a number of religious nutcase rellies who continually harass me regarding "the evils of beer". This gives me some evidence to fire back at them. Hopefully I will have a couple of home brews under the belt next time they have a go and won't be too concerned about causing offence to the nutters. They really shit me.
 

jacknohe

Well-Known Member
Joined
12/1/09
Messages
211
Reaction score
8
Ha ha, I obtained this show from EZTV a while back. Sat down with the wife for some light "Info-tainment". Yeah... well... the facts were interesting, but the American hyped style of presentation was quite disappointing. Everytime I tell my wife (ask very nicely) that I'm going to brew I just throw in the line that I'm helping to save the world... :lol:
 

Hargie

Well-Known Member
Joined
31/7/06
Messages
304
Reaction score
14
Location
Byron Bay Brewing Co
...i'm in it and i still havent seen it...t'was recorded to be shown on Discovery Channel in the US during half time in the 2010 Superbowl...

edit..or 2011 Superbowl... was a while ago..
 

manticle

Standing up for the Aussie Bottler
Joined
27/9/08
Messages
25,707
Reaction score
6,120
Location
Glenorchy, TAS
.

I have a number of religious nutcase rellies who continually harass me regarding "the evils of beer".
Just tell them they are not welcome in your house and you're not comfortable in theirs. Life is too short to waste on fuckwits.
 

Doogiechap

Burp..........
Joined
22/11/05
Messages
1,314
Reaction score
8
Qantas had it running on their video on demand setup last month.
Started watching it but couldn't finish it.......
Loved seeing the Stone and Wood there though :)
 

_HOME_BREW_WALLACE_

Professional Drunken Yahoo!
Joined
30/6/09
Messages
1,365
Reaction score
68
i've seen 'how beer saved the world' before.. what a load of shit..
yeh some of it might be true but my god what a shitty way to present it, its like a propoganda film
i had to turn it off after about 15 mins cos it was doing my head in

I agree tones....... I'm honestly suprised they didn't call it "How AMERICA saved the world". Was interesting to watch. But, full of PRO-American Bullshit!
 

humulus

Well-Known Member
Joined
17/8/10
Messages
603
Reaction score
17
Just tell them they are not welcome in your house and you're not comfortable in theirs. Life is too short to waste on fuckwits.
+1 Mants couldnt be a truer saying
 

Dave70

Le roi est mort..
Joined
29/9/08
Messages
5,443
Reaction score
3,109
Caught this last night.

My 13 month old indicated that he found the presentation patronizing and the content cherry picked.
 

loikar

Well-Known Member
Joined
8/12/08
Messages
989
Reaction score
0
It's like one big SuperDry commercial...
 

seamad

beer dog
Joined
25/1/11
Messages
1,534
Reaction score
401
Location
Gold Coast Hinterland
Given up watching docos on discovery
Cant stand : the big dramatic voiceovers, the over dramatized reinactments, every 5 minutes they repeat the story again just incase you are retarded, all the actors are good looking even if the real people were ugly fuckers,
Could go one, couldnt be arsed
 

MarkBastard

Well-Known Member
Joined
19/5/08
Messages
3,857
Reaction score
49
every 5 minutes they repeat the story again just incase you are retarded
ROFL so true. I can't even watch a majority of television these days as it seems to pander too much to retards.
 

Latest posts

Top