Quantcast

Cheap Malts!

Aussie Home Brewer

Help Support Aussie Home Brewer:

Darren

Beer Dog
Joined
11/5/04
Messages
3,549
Reaction score
6
Howdy guys,
Just a quick message to let you I have a bunch of malts. These are fresh malts and are being offered at a price barely enough to cover my freight costs.
The malts available are:

Barrett Burstons
pale malt $45/25kg
pale (galaxy) $45/25kg
pale ale $45/25kg

Weyermann pils $55/25kg bag

Marris Otter $60/25kg bag

If anyone is interested just fire me off an EMAIL

BTW I am in Adelaide.

cheers
Darren
 

Stephen001

New Member
Joined
14/5/04
Messages
2
Reaction score
0
Hey darren
That is a good price for whole grain
would you be able to send some more details to me about the pale malted barley
 

Darren

Beer Dog
Joined
11/5/04
Messages
3,549
Reaction score
6
Darren said:
Howdy guys,
Just a quick message to let you I have a bunch of malts. These are fresh malts and are being offered at a price barely enough to cover my freight costs.
The malts available are:

Barrett Burstons
pale malt $45/25kg
pale (galaxy) $45/25kg
pale ale $45/25kg

Weyermann pils $55/25kg bag

Marris Otter $60/25kg bag

If anyone is interested just fire me off an EMAIL

BTW I am in Adelaide.

cheers
Darren
Howdy again,
For some reason my email is not working properly. If you are interested in these malts, please call me on 82769928.
cheers
Darren
 

wedge

Well-Known Member
Joined
21/11/03
Messages
528
Reaction score
0
Great Prices Darren. I just ordered a Valley Mill. How long will you have these prices?

p.s. Are you associated with any business?
 

Darren

Beer Dog
Joined
11/5/04
Messages
3,549
Reaction score
6
wedge said:
Great Prices Darren. I just ordered a Valley Mill. How long will you have these prices?

p.s. Are you associated with any business?
Howdy Wedge,
I am not affiliated with a homebrew shop in any form. I simply purchase these malts to both lower my malt costs and supply other brewers with good priced malts.
At these prices I barely cover my transport costs.
I will have some spare for the coming months. When you get your Valleymill ((I have a Valleymill...great mill (No affiliation either)). Just give me a call or email me.
cheers
Darren
82769928
 

wedge

Well-Known Member
Joined
21/11/03
Messages
528
Reaction score
0
Great. Couldn't wait on the VMill though. Went for the BC, seemed to be on par and i didnt have to import it. We definitly ring you with in the month about some MO
 

Darren

Beer Dog
Joined
11/5/04
Messages
3,549
Reaction score
6
Howdy all,

Here is an update on the malts available:

Barrett Burstons pale (galaxy) $40/25kg

Weyermann pilsner $55/25kg bag

Weyermann Munich light $ 60/25kg (2 bags only)

Weyermann Munich Dark $60/25kg (2 bags only)

Weyermann Caramunich II $2.00/kg

Marris Otter $60/25kg bag

If you have any questions please simply give me a call.

82769928

cheers
Darren
 

wedge

Well-Known Member
Joined
21/11/03
Messages
528
Reaction score
0
Darren, the BC is on its way. Will give you a call in a few weeks
 

Darren

Beer Dog
Joined
11/5/04
Messages
3,549
Reaction score
6
wedge said:
Darren, the BC is on its way. Will give you a call in a few weeks
No worries Wedge. There is plenty of the base malts to choose from. The specialty malts are in limited supply though!
There is nothing like the feeling and smell of cranking fresh malt through a new mill. The big malty flavour of your first all-grain beer is someting you will remember for a long time.
If you are anything like me you will never find enough time to do all the beers you have planned.
If you have any questions I am more than willing to help as I have made more than 100 all-grain beers and have overcome most of the problems you might encounter. Anyhow give me a call when you are ready.
cheers
Darren
 

Darren

Beer Dog
Joined
11/5/04
Messages
3,549
Reaction score
6
Howdy all,

Here is the latest update on the malts available:

Barrett Burstons pale (galaxy) $40/25kg

Weyermann pilsner $55/25kg bag

Weyermann Munich light $ 60/25kg (***1 bag only****)

Weyermann Munich Dark $60/25kg (****1 bag only****)

Weyermann Caramunich II $2.00/kg

Marris Otter $60/25kg bag

If you have any questions please simply give me a call.

82769928

cheers
Darren
 

THE DRUNK ARAB

Zen Arcade
Joined
7/8/03
Messages
2,127
Reaction score
8
For those who bought some Maris Otter from Darren here is the Certificate of Analysis.

Cheers and bollocks
TDA

CRYER_118_Maris_Otter_Pale_Ale_Melb.jpg
 

GMK

BrewInn Barossa:~ Home to GMKenterprises ~
Joined
18/12/02
Messages
3,699
Reaction score
11
Thanks TDA...

I have a sack - not sure what all that stuff in the analysis sheet means though...
 

MAH

Well-Known Member
Joined
17/3/04
Messages
900
Reaction score
2
GMK said:
Thanks TDA...

I have a sack
Hey everyone Ken has a sack! :lol:

Do you have a big sack Ken?
 

GMK

BrewInn Barossa:~ Home to GMKenterprises ~
Joined
18/12/02
Messages
3,699
Reaction score
11
MAH said:
GMK said:
Thanks TDA...

I have a sack
Hey everyone Ken has a sack! :lol:

Do you have a big sack Ken?
Ho Ho Ho.....

I feel like Father Xmas...With a big Sack....

:lol:
 

wee stu

wee stu's brury - hand made beers, award winning l
Joined
14/8/03
Messages
1,620
Reaction score
1
GMK said:
not sure what all that stuff in the analysis sheet means though...
means it comes from bonnie Scotland, and so is top grade stuff!! :lol:
 

THE DRUNK ARAB

Zen Arcade
Joined
7/8/03
Messages
2,127
Reaction score
8
wee stu said:
GMK said:
not sure what all that stuff in the analysis sheet means though...
means it comes from bonnie Scotland, and so is top grade stuff!! :lol:
As is Rebus and Tunnocks Caramel Wafers :lol:

C&B
TDA
 

wessmith

Well-Known Member
Joined
10/1/04
Messages
855
Reaction score
73
Sorry to rain on you patriotic parade Wee Stu, but Bairds main analysis lab is indeed in Arbroath but the MO will have been malted in England at the Witham plant. BTW, I love the "smokey" I tried in Arbroath.

Wes.
 
J

Jovial_Monk

Guest
hmmm not wanting to rain on any parades. . .

However, the Bairds MO is not floor malted.

I have tried more than a sack of each, the Thos Fawcett floor malted MO is the ants pants!

Jovial Monk
 
J

Jovial_Monk

Guest
I love this!

I respond to a thread based on personal experience.

Someone who thinks he can run a "skills based competition" responds in a sacastic vein and shws he knows very little about brewing, and my reasoned response is edited for "starting comments of a flame war"

So anyone chasing down this thread later thinks I tried to start a flame war?????



No, never tried to start a flame war. Someone did, someone who professes to be able to mount a "skills based competition" but who shows in his post a profound ignorance of BJCP categories, but the record will foreverafter show *I* tried to start flame war.

If you want to censor, at least censor properly, OK?




Jovial Monk
 

big d

Hopaholic
Joined
3/6/03
Messages
3,449
Reaction score
3
gotta agree with you on this one jm.it does look as if you have started something that late comers may ponder as to what was said.i read the post earlier and didnt read it as starting anything.just personal differences.
it would appear to me that differences of opinions can and do cause trouble to degrees as recently witnessed on the grumpies forum.

i just reckon at times people need to take a step back and realise we arent brewing for sheep stations but are all trying to brew great beer to satisfy the number one client.ourselves.

after all IT IS A HOBBY isnt it ?

hope this site doesnt fall prey to petty indifferences as i know we all have great things to contribute even if we all dont agree on postings.

well thats my soapbox for the night.
gotta get ready for D day on monday when i fly down to adelaide to meet some of you mad bunch

cheers in beers
big d
 

Latest posts

Top