Quantcast

Search results

Aussie Home Brewer

Help Support Aussie Home Brewer:

  1. murpho

    KegLand Questions and Answers

    Hi there, Just wondering what the quality of your beer line is like? I'm planning on using it with some John Guest push in fittings on the beer side of a keezer and keen to know if your line is prone to leaks when used with push in fittings? Cheers
  2. murpho

    INKBIRD Special Giveaway for Thanksgiving!

    IBT-4XS looks like a winner
  3. murpho

    Any ideas on what this hop could be?

    This was the reply I got back from the supplier: "We sold those ones unnamed as one of our staff mixed up the labels. At the time we had Cascade, Chinook, Pride of Ringwood and Red Earth in production." They're usually labelled but they stuffed this lot up. Kinda hoping it's cascade.
  4. murpho

    Any ideas on what this hop could be?

    No worries thanks mardoo. Thought it would be pretty tough to identify it. I'll see how it goes anyway
  5. murpho

    Any ideas on what this hop could be?

    Was at mitre10 for various domestic housey stuff today and came across some hops in the garden area. Thought I might as well grab one to throw in the garden but the details on the pot etc didn't list the variety. The staff had no idea either and I've checked the suppliers website...
  6. murpho

    Gold Coast Amateur Brewing Competition - April 2017

    Was the 'Cube IPA' one of your entries? Interested to know if that was a no chill beer and if so, whether or not you'd be keen to share the recipe? Cheers, Tom
  7. murpho

    Ant in yeast slurry - discard or recover?

    I'm no expert but if it was me, I'd probably give it a whirl and see just how hardy yeast really is!
  8. murpho

    Whats In The Glass

    Having a couple of glasses of an ella/marris otter smash pale ale from this post: http://aussiehomebrewer.com/topic/93648-what-are-you-brewing-in-2017/?p=1427512 It's a bit meh to be honest. Maybe Ella is better in combo with other hops, I don't know:)
  9. murpho

    What are you brewing in 2017 ?

    Hi Pratty, yeah I well could have my ibus way off. The wort went into the cube 20 minutes after flame out at 90c. What do you think this will give me?
  10. murpho

    What are you brewing in 2017 ?

    brew day yesterday, pitched this evening. Was aiming for an my first IPA but looks like it'll be more of a pale BIAB, no chill, crown urn Volume: 20L OG: 1052 IBU ~ 70 ABV: 5.5% 6kg Gladfield American ale 150g caramunich 20g Galena @60 minutes 120g Cascade cube 60g Galaxy cube 80g Cascade dry...
  11. murpho

    No chill ipa recipe advice

    Thanks all for your feedback. I finally got around to brewing this yesterday, and just pitched it into the fv this evening. It was a learning experience to say the least :lol: Recipe: IPA BIAB, no chill, crown urn 6kg Gladfield American ale 150g caramunich 20g Galena @60 minutes 120g...
  12. murpho

    Whats In The Glass

    Having a couple of glasses of my first full volume all grain batch. A smash pale ale with Gladfield American ale and Vic Secret fermented with us05. Pretty decent and certainly happy with the result.
  13. murpho

    Country Trading Store All Grain Kits

    Hi gloveski, I purchase my grains from their brick and mortar store. I'm certainly happy with the quality and the fella who runs it seems to know his stuff. I've seen him packaging these kits when I've been in there and all looks fine to me. Cheers, Tom
Top